Abychom vám mohli nabídnout optimální služby, používají tyto webové stránky soubory cookie. Používáním našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním těchto souborů. Další informace naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů .

OK

Záruční a reklamační podmínky

I. Úvodní ustanovení

1.1. Společnosti skupiny Geberit udávají již od roku 1874 trend v oblasti sanitárního vybavení budov. Koncern Geberit má obchodní zastoupení ve více než 40 zemích světa. Prodejní aktivity se soustředí na hlavní evropské trhy a na trhy s velkým potenciálem růstu především ve střední a východní Evropě, Francii, Velké Británii, Severských státech, Severní Americe, Číně, Indii a jihovýchodní Asii. Společnost má 35 výrobních závodů v sedmi zemích. Hlavní výrobní závody jsou umístěny ve Švýcarsku, Německu a v Rakousku. Pro uvádění výrobků koncernu Geberit na trh v České republice je od roku 1993 zřízena obchodní společnost Geberit spol. s.r.o., se sídlem Sokolovská 2408/222, 190 00 Praha 9, IČ 47900962.

1.2. Společnost Geberit spol. s r.o. poskytuje záruku na výrobky Geberit, které dováží a do obchodní sítě v České republice dodává prostřednictvím svých přímých obchodních partnerů. Uplatňování práv a odpovědnosti za vady výrobků, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, jakož i zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Pro posouzení toho, který z uvedených právních předpisů je nutno na průběh reklamačního procesu aplikovat, je vždy rozhodný druh zákazníka (podnikatel - spotřebitel) a obsah konkrétního závazku.

1.3. Aktuální znění těchto záručních a reklamačních podmínek je zveřejněno na internetových stránkách Společnosti Geberit spol. s r.o. (www.geberit.cz).

II. Záruční doba

2.1. Záruční doba na zboží, uváděné na trh v České republice společností Geberit spol. s r.o., je stejná pro všechny koncové zákazníky, tedy jak pro podnikatelské subjekty, tak pro spotřebitele. Její délka je následující:

  Standardní záruční lhůta Rozšířená záruka Geberit */**
Splachovací nádržky pod omítku, předstěnové instalační prvky, ovládací tlačítka 2 roky +3 roky*
Kanalizační potrubní systémy z PE, Silent-db20 a Silent-PP 2 roky +3 roky*
Potrubní systémy Mepla a Mapress 2 roky +3 roky*
Geberit AquaClean 2 roky +1 rok**
Všechny výrobky a zařízení využívající elektrickou energii 2 roky -
Ostatní výrobky 2 roky -
Nářadí Geberit 2 roky -

*Rozšířená záruka Geberit platí pouze při splnění všech následujících podmínek:

  • předložení originálu daňového dokladu o nabytí výrobku (doklad o koupi, faktura, smlouva o dílo apod.)
  • předložení originálu záručního listu řádně vyplněného prodejcem a odbornou montážní firmou proškolenou na montáž daného produktu společností Geberit spol. s r.o.
  • předložením fotokopie certifikátu montážní firmy, vystaveného Geberit spol. s r.o. platného k datu montáže výrobku

**Rozšířená záruka na výrobky Geberit AquaClean se ve třetím roce vztahuje na materiálové a výrobní vady, přičemž spočívá v zajištění bezplatné dodávky náhrady za vadné části autorizované zákaznické službě, kterou konečný uživatel pověřil opravou. Rozšířená záruka platí pouze při splnění všech následujících podmínek:

  • předložení originálu daňového dokladu o nabytí výrobku (doklad o koupi, faktura, smlouva o dílo apod.)
  • odeslání vyplněného záručního listu a nálepky s číslem série na adresu společnosti Geberit do 90 dní od data instalace (součást balení výrobku)


2.2. Záruční doba začíná běžet ode dne zakoupení výrobku konečným uživatelem. Má-li zakoupený výrobek uvést do provozu jiný podnikatel, než je prodávající - zejména odborný instalatérský subjekt - začne záruční doba běžet až ode dne uvedení do provozu, resp. montáže výrobku, pokud kupující objednal uvedení do provozu, resp. montáž, nejpozději do tří týdnů od zakoupení výrobku. V tomto případě je nutné kromě dokladu o nabytí výrobku doložit také vyplněný záruční list s razítkem a datem prodeje i montáže. V opačném případě se má za to, že záruční doba začala běžet zakoupením výrobku.

2.3. Záruční doba končí posledním dnem sjednané lhůty ve 24:00 hod.

III. Výluky z reklamace

3.1. Jako reklamovatelné nemohou být uznány vady výrobků vzniklé: mechanickým poškozením, neodborným seřízením a nesprávnou údržbouneodbornou instalací, používáním v podmínkách, které mohou nastolit fyzickou či chemickou nerovnováhu v návaznosti na vlastnosti prostředí, ve kterém je výrobek instalován (např. vady projektu a materiálů použitých při stavbě) a v závislosti na specifických místních podmínkách (např. zvýšená tvrdost vody, zvýšená prašnost a podobně), vlastním nebo cizím zaviněním po okamžiku převzetí výrobku, nekvalifikovaným zásahem do výrobku ze strany zákazníka (např. úkony realizované svépomocí, které zasahují především do konstrukčních částí výrobku a do viditelných ploch); poškozením v důsledku událostí majících původ ve vyšší moci (např. požáry, záplavy, zemětřesení, vichřice, kroupy, spady popílků, kyselých dešťů a podobně).

3.2. Za reklamovatelné dále nelze považovat jakékoli vady konkrétních výrobků, uvedené v odstavci 3.1. tohoto článku, vzniklé před instalací, během instalace nebo po instalaci, pokud byla na základě dohody se zákazníkem na tyto konkrétní vady zboží poskytnuta sleva.

3.3. Nárok na uplatnění záručního plnění zaniká

  • pokud není předložen originál daňového dokladu o nabytí výrobku (doklad o koupi, faktura, smlouva o dílo, apod.)
  • pokud není výrobek užíván v souladu s jeho určením
  • při zjištění vady v důsledku neodborné montáže
  • pokud pro čištění výrobku nebyly použity čisticí prostředky v souladu s návodem na údržbupro lisovací nářadí
  • pokud nebyl na nářadí vykonáván pravidelný servis v povinných servisních lhůtách

3.4. Nárok na uplatnění záručního plnění z rozšířené záruky, kromě důvodů uvedených v 3.3., zaniká:

  • není-li originál záručního listu řádně vyplněn datem prodeje, podpisem a razítkem prodejce a současně datem, razítkem a podpisem zástupce proškolené montážní firmy
  • je-li záruční list neúplný nebo neoprávněně či dodatečně přepisován
  • nepředloží–li zákazník fotokopii certifikátu montážní firmy vystaveného Geberit spol. s r.o. a platného k datu montáže výrobku

IV. Uplatňování reklamací

4.1. Obchodní společnost Geberit spol. s r.o. řeší reklamační nároky vznesené pouze ze strany jejich přímých smluvních obchodních partnerů na území České republiky. Koneční uživatelé jsou oprávněni vznášet své reklamační nároky u prodejců, od kterých výrobek zakoupili, nebo u montážních firem, které jim zajistili odbornou montáž výrobků Geberit. Tito prodejci (nebo montážní firmy) následně uplatní reklamační nároky prostřednictvím svých obchodních partnerů u společnosti Geberit spol. s r.o.

4.2. Společnost Geberit spol. s r.o. přijímá reklamace pouze od svých smluvních velkoobchodních partnerů a to písemně na oficiální adresu společnosti. Každá reklamace musí být natolik konkrétní, aby z ní bylo možno jednoznačně určit charakter reklamované vady a na jakém výrobku byla zjištěna.

4.3. Společnost Geberit spol. s r.o. si vyhrazuje právo odepřít přijetí nebo vyřízení řádně uskutečněné reklamace záruční vady, pokud koncový zákazník neprokáže řádné nabytí reklamovaného výrobku.

4.4. Po nahlášení vady od svého smluvního partnera Společnost Geberit spol. s r.o. bezodkladně, nejpozději však do 7 dnů, rozhodne o postupu řešení reklamace.

4.5. Společnost Geberit spol. s r.o. se zavazuje bezodkladně po rozhodnutí o oprávněnosti reklamace odstranit každou řádně reklamovanou a uznanou vadu.

4.6. Každá reklamace v rámci záruky musí obsahovat tyto základní minimální údaje:
a. fotokopii daňového dokladu o nabytí výrobku od koncového zákazníka, který reklamaci uplatňuje,
b. kontaktní údaje na koncového zákazníka, který reklamaci uplatnil,
c. místo zabudování nebo umístění reklamovaného výrobku,
d. kdy koncový zákazník právo reklamace (záruční vadu) uplatnil,
e. jaká vada a na jakém výrobku Geberit je předmětem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požadoval.

4.7. Bude-li zjištěno, že tvrzená vada není vadou reklamovatelnou (záruční), je společnost Geberit spol. s r.o. oprávněna požadovat veškeré účelně vynaložené náklady spojené s vyřizováním neoprávněné reklamace (zejména náklady na vyhotovení eventuálních znaleckých posudků, poštovné, správní a soudní poplatky a podobně).

V. Závěrečná ustanovení

5.1. Tyto záruční a reklamační podmínky společnosti Geberit spol. s r.o. jsou účinné pro veškeré smluvní vztahy, které budou uzavřeny od 1.1.2013.

5.2. Tyto záruční a reklamační podmínky jsou závazné na území České republiky, pro všechny zaměstnance společnosti Geberit spol. s r.o., pro všechny přímé obchodní partnery společnosti Geberit spol. s r.o. Počínaje dnem jejich účinnosti zanikají pro smluvní vztahy uzavřené od 1.1.2013 veškerá předchozí ustanovení a zvyklosti uplatňované a dodržované při vyřizování reklamací, nejsou-li součástí řádně uzavřených smluv mezi zákazníkem a společností Geberit spol. s r.o.

5.3. Nedílnou součástí těchto záručních podmínek je záruční list.